Een goede website heeft verschillende dingen in ieder geval voor elkaar. Natuurlijk is het altijd afhankelijk van het doel van je website of hij goed is of niet. Maar ik ga uit van een Coach of iemand in de bouw of dienstensector. Ik geef je mijn Top 7 van belangrijke elementen die zo’n website nodig heeft.

1. HTTPS://

Als je jezelf als bedrijf serieus wilt presenteren dan moet je deze gewoon geregeld hebben. Onversleuteld gegevens via je website versturen is in deze tijd echt not done. Bij eigenlijk alle hostingbedrijven kan je een gratis ‘SSL’ certificaat regelen. Er is dus geen reden om het niet te regelen. En het is zelfs mogelijk om https:// voor je website gratis te regelen mocht je zelf niet weten hoe dat moet.

2. Goede navigatie (een menu)

Als een bezoeker op je site komt en hij kan niet makkelijk vinden wat hij of zij zoekt. Dan kan je er gif op innemen dat ze je site uiteindelijk wegklikken en gaan kijken bij je concurrent voor de informatie. Het is dus van essentieel belang dat je de bezoeker een helder menu aanbied waar alles gemakkelijk in gevonden kan worden over jou en jouw product.

Denk hierbij ook aan een zoekfunctie binnen je site zodat de bezoeker daar ook nog gebruik van kan maken. 

3. Geschikt voor mobiel

Sinds een aantal jaar is het normaal geworden dat iedereen een smartphone heeft. Denk daar aan als je je eigen website bekijkt. Meer dan de helft van je bezoekers zit op je site via een smartphone. Het is dus vrij slim om je site voor mobiel geschikt te maken. Als je je site nog niet voor mobiel geschikt hebt gemaakt dan moet je dit als prioriteit stellen. Als je klanten wilt hebben tenminste.

Tip: Test je eigen site via http://mobiletest.me/ om er achter te komen hoe je site er uit ziet op een mobiele telefoon.

4. Snelle Laadtijd

Op een mobiel heb je niet altijd dezelfde snelheid als via de wifi thuis. Het is dus van wezenlijk belang dat je site voor een bezoeker altijd snel laad. Zorg er dus voor dat je je plaatjes comprimeert en dat je je website test zodat je hier wat aan kan doen. Laadtijd is volgens Google een factor in het hoger ranken in hun zoekresultaten. Neem het dus mee!

5. Duidelijke oproep tot actie

Een oproep tot actie kan je vormgeven in verschillende vormen. Je kan een grote knop op je site neerzetten en daar oproepen om iets te doen of gewoon een formulier met een opvallende tekst er boven.

Belangrijk is in ieder geval dat je oproept tot actie. Onderzoek wijst uit dat als een bezoeker eenmaal een actie heeft ondernomen op je site hij of zij geneigd is om nog meer acties te ondernemen (kopen bijvoorbeeld). Het is dus belangrijk om de bezoeker te laten ‘werken’ met je site.

6. Video of andere visuele factoren

Als website eigenaar wil je dat je bezoekers blijven hangen. Dit is goed voor je score in Google (want als ze snel weggaan was je site schijnbaar niet goed) en ook neemt de kans dat een bezoeker wat koopt of iets gaat invullen toe. Een manier om een bezoeker langer vast te houden is een relevante video te laten zien. Het maakt hierbij niet zoveel uit of het je eigen video is of dat je het van Youtube afplukt. Zo lang hij maar relevant is voor je verhaal.  

Bekijk hieronder maar eens de video van Neil Pattel. Hij geeft nog meer tips over hoe je bezoekers langer op je pagina kan houden.

7. Omnichannel Contactmogelijkheden

Er zijn tegenwoordig ontelbare manieren voor een klant om te communiceren. Als de manier waarop de klant contact wil opnemen niet aanwezig is op jouw pagina dan kan het zijn dat ze weggaan zonder actie. Er is dan een belemmerende factor namelijk dat ze bijvoorbeeld graag op Whatsapp willen chatten met jouw bedrijf maar dat je dat niet aanbied. Dat is een gemiste kans. Als een klant eenmaal contact met je opneemt stijgt de kans dat je een order of een opdracht krijgt exponentieel. Je moet dus kijken wat voor kanalen je potentiele klanten gebruiken en deze altijd aanbieden.

Er zijn ook mensen die aanraden om het bij Mail en Telefoon te houden. Dit kan het overzichtelijk houden uiteraard maar als je geen klanten hebt dan is er eigenlijk niets om overzicht in te bewaren. Als het uit de hand loopt kan je altijd nog kiezen om de kanalen te beperken. Dit staat namelijk niet in steen. Je kan je website elke dag aanpassen naar de behoefte die jij hebt. Vandaar dat ik het niet zo strak zou afbakenen.

Gratis website

VDMMarketing maakt gratis websites voor iedereen die een simpele site wil hebben met een contactpagina. Jij de tekst. Ik de installatie. Simpel!

Wordpress beveiliging

Heb jij een WordPress website en heb je niet te tijd of de kennis om hem goed te beveiligen? Geen probleem. VDMmarketing doe het voor je.

Backups maken

Heb jij een regelmatige backup nodig van je WordPress website? Met VDMmarketing voor eenmalige kosten altijd een Backup!

Meten is Weten

Wil jij weten hoeveel bezoekers je hebt en wat ze precies doen op je website? VDMmarketing installeert de meetinstrumenten. Je betaald maar 1 keer.

Ook interessant:
VdmMarketing

VdmMarketing