Wil je meer verkopen en beter gevonden worden? Start met deze checklist

Online Marketing Friesland

Hoger in google komen!

Wij hebben een gratis basis SEO checklist voor ondernemers gemaakt. Hiermee leg je zelf de basis voor betere vindbaarheid in Google en online marketing! Deze kun je kosteloos downloaden. Klik hieronder op de knop om je in te schrijven voor de nieuwsbrief en gelijk de checklist te bemachtigen.

Gratis SEO checklist

Doe het zelf ook en verbeter direct je vindbaarheid! Filmpjes met uitleg zitten ingebakken in het document wat je krijgt.

Personalisatie van je website is het aanpassen van content aan het gedrag van je bezoeker. Bijvoorbeeld als je vanaf Google deze pagina vind dan staat hieronder iets anders dan wanneer je via Facebook deze site gevonden hebt. Als je via een pagina van mijn website hier bent gekomen dan staat hieronder ‘Welkom rondkijker’.

Als laatste staat hier ook nog ‘Welkom’ als niet duidelijk is waar je als bezoeker vandaan komt.

Voorbeeld:

Waarom heb je als (kleine) ondernemer personalisatie nodig?

Vrij simpel. Een bezoekers neemt geen genoegen meer met een site die gaat over jouw bedrijf en wat je doet. Een bezoeker wil dat er een persoonlijke ervaring ontstaat (ook al weet de bezoeker zelf niet dat hij dat wil). Als je een site opent en er staat bovenaan: Wij leveren ook gratis in  [vul de plaatsnaam in]. Dan boelt dat toch net even wat vertrouwder dan wanneer er helemaal niets gebeurt op de site wat geen betrekking heeft op jou als bezoeker. 

Maar er was altijd 1 probleem en dat was de bereikbaarheid van personalisatie software voor kleine ondernemers. Dit kost normaal gesproken duizenden euro’s per maand en moet dan ook nog eens beheert worden door externe bedrijven. Niet te betalen voor een webwinkel die een paar duizend euro omzet per maand doet dus. Maar nu niet meer…..

IF-SO plug-in voor WordPress

De If-so plug-in is ontworpen voor kleine ondernemers die aan personalisatie willen doen maar niet het geld hebben om hierin te investeren. Ze maken personalisatie betaalbaar  en je kunt met If-So heel veel personaliseren als je weet wat hoe je het moet gebruiken. Je kunt zelfs gratis de plug-in gebruiken maar je hebt dan wel beperkingen.

Wat kun je qua personalisatie met if-so?

Je kunt met IF-SO bezoekers gaan onderscheiden op basis van afkomst zoals Facebook of Google of een andere pagina. Maar je kunt ook filteren op locatie. Hier word het misschien het meest interessant omdat je de gebruiker op basis van zijn locatie kunt laten zien wat relevant is. Het kan zomaar zijn dat een bezoeker uit Groningen liever belt met een 050 nummer dan een 085 nummer. Dat zou je dus kunnen omzetten met IF-SO op een hele makkelijke manier.

Hieronder zie je een voorbeeld van hoe ik met IF-SO het welkom bericht heb gemaakt. De plug-in genereerde een shortcode die je overal in WordPress kunt neerzetten zodat de juiste informatie word getoond. De belangrijkste zaken heb ik een kader om gezet.

Trigger if-so
Vond je dit nuttig? Deel dit blog met anderen! Bedankt!