Zoekmachines maken het vrij eenvoudig om trefwoorden te vinden die relevant zijn voor wat u zoekt. Dit worden “short tail keywords” genoemd. Ze kunnen u helpen verkeer te genereren en uw website op te laten vallen – maar ze werken niet altijd goed als u niche of gespecialiseerde producten wilt. Dat is waar long tail keywords om de hoek komen kijken. In deze post, zullen we praten over hoe je de perfecte long tail zoekwoord voor uw bedrijf te vinden!
1. Hoe vind je Longtail trefwoorden?
Het vinden van de perfecte long tail keyword voor uw bedrijf kan een lastig proces zijn. Het is vaak gebaseerd op wat je doet of verkoopt, maar er zijn een aantal manieren om te gaan over het! Hier zijn vier tactieken die goed werken:
-Ontdek waar mensen in uw niche naar zoeken en hoog mee scoren door gebruik te maken van tools als Google Trends, Keyword Planner, en SEMRush (artikel gaat hieronder verder). Deze zullen je laten zien welke zoekwoorden het meeste verkeer hebben op dit moment – dus dit is een geweldige plek om te beginnen als je op zoek bent naar uitbreiding voorbij korte staart zoekwoorden.
-Kijk naar hoe concurrenten hun eigen social media accounts gebruiken om te zien op welke woorden zij zich richten. Je kunt dan verschillende online bronnen vinden die deze termen als populair noteren en wanneer je ze vindt, zorg er dan voor dat je hun SEO controleert!
-Gebruik populaire hashtags op Twitter en Instagram door een hashtag in te typen en te kijken wat er naar boven komt. Dit is perfect om trending woorden te vinden die je publiek misschien nog niet kent, maar wel gebruikt wanneer ze foto’s of tweets plaatsen. Je kunt ook het tabblad “verkennen” op Instagram gebruiken om nog meer ideeën te vinden, en YouTube-trends verkennen met Google Trends.
-Ontdek wat u al goed doet – op welke zoekwoorden scoort uw site? Op welke termen zoeken klanten vaak voordat ze een aankoop doen? Vind deze termen via keyword research tools zoals SEMrush (of via social media accounts). Dit soort long tail zinnen zullen u laten zien hoe mensen eigenlijk praten over uw product of dienst.
2. Wat is het verschil tussen long tail keywords en short tail keywords?
Long tail keywords worden minder vaak gezocht, maar ze hebben een hoger conversiepercentage. Bijvoorbeeld: als iemand zoekt op “beste pizza in Amsterdam” zijn er misschien maar 20 mensen per maand die op dit trefwoord zoeken op Google, maar dat betekent niet dat je het moet negeren! Dit komt omdat dit soort zinnen meestal de hoogste kans op conversies hebben en een betere ROI bieden dan short-tail termen.
Short-tail zoekwoorden zijn populaire zoektermen met hoge volumes van maandelijkse zoekopdrachten. Ze bevatten vaak niet veel details over wat de zoeker precies wil vinden, wat een kans creëert voor uw site om naar boven te komen als een relevant resultaat Echter, long-tail zinnen kunnen ook meer betrekking hebben op specifieke onderwerpen in plaats van brede onderwerpen.
3. Waarom u zich zou moeten concentreren op long tail keywords
Onthoud, short tail keywords kunnen hogere volumes maandelijkse zoekopdrachten opleveren dan long tail zoektermen – maar de conversiepercentages zijn vaak lager. “Long Tail zoekwoorden” zorgen voor een betere kans voor uw bedrijf om hoog te scoren op Google zoekresultaten pagina’s omdat ze meestal meer gedetailleerde informatie bevatten over wat gebruikers willen en verwachten van hun zoekopdrachten. als u wilt scoren voor een brede term, moet u nog steeds een paar long tail zoekwoorden opnemen in uw inhoud