Marketing en Webbouwer

Creatief
Meedenken

VDMmarketing is de webbouwer die jou helpt op verschillende vlakken. Van het meedenken over jouw online marketing strategie tot het opbouwen van een website waar je trots op kan zijn! VDMmarketing denkt graag met je mee!

In deze blog geef ik mijn mening over wat een website slecht maakt. Het kan zijn dat je het daar niet mee eens bent. Maar ik denk dat als je deze punten oplost je site veel beter voor je zaak gaat werken dan wanneer je ze laat zitten. 

Niet werkende zaken

Denk hierbij aan echt alles aan je site. Dus van knoppen die niet werken tot films die niet laden tot de privacy verklaring die niet gevuld is. Als je een site hebt moet je hem onderhouden. Ga dus eens na of je site eigenlijk wel goed werkt? Als je niet zeker bent kun je hier leren waar je op moet letten bij het zelf bekijken van je site.

Taalfouten

Taalfouten

Taalvouten zijn belangrijk om op te lossen, een foutloze tekst draagt bij aan de betrouwbaarheid van jouw merk, product of dienst. Ik steek wel direct de hand in eigen boezem want ik maak ook vaak taalfauten. Wel laat ik regelmatig mijn blogs doorlezen door anderen om de taalfouten er uit te halen. Maar je moet wel net het budget hebben om iemand hiervoor in te huren. Er is echter vaak wel iemand die goed is met taal in je buurt. Vraag diegene of ze eens mee willen kijken naar je site. Als je niet al te veel tekst hebt, is dat meestal geen enkele moeite en ik heb gemerkt dat taalverbeteraars je heel graag wijzen op fouten :-).

Opmaak negeren en veel tekst gebruiken

opmaak

In het verlengde van spelling zit dat je te veel woorden gebruikt in 1 alinea waardoor het lijkt alsof je een hele dikke pil moet lezen voordat je eindelijk tot de essentie komt van een stuk op een site. Veel te vaak kom ik hele lappen tekst tegen waar heel veel moeite in zit, terwijl niemand deze gaat lezen, omdat het gewoon te veel moeite is. Bedenk goed dat de bezoeker jou wat moet opleveren en dat je je site moet aanpassen aan de bezoeker en niet andersom. Gebruik plaatjes om de tekst op te breken in wat behapbare brokken als je veel te vertellen hebt en maak er zeker geen woordenbrij van!

De ‘wat nu’ vraag blijft onbeantwoord

Wat nu

Misschien heb je dat zelf ook wel eens. Je bent aan het zoeken naar informatie en je wilt gaan kopen maar je weet eigenlijk niet eens hoe. Dan heb je dus de ‘Wat nu’ vraag te pakken. Als je op zo’n website zit dan is er niet nagedacht over wat voor proces een bezoeker moet gaan doorlopen om daadwerkelijk actie te gaan ondernemen. Doodzonde natuurlijk en het kost je letterlijk geld! Ga dus na of je wel aanbiedt om een actie te gaan ondernemen op je site en of deze duidelijk genoeg is. Dit kun je meten door Hotjar te gebruiken. 

Vond je dit nuttig? Deel dit blog met anderen! Bedankt!